WIN Arbeidsvitaminen

 

 

 

Elke week op zondagavond verstuurt WIN initiatiefnemer Irmgard Bomers aan smaakmakers een korte mail met actualiteiten. Bedoeld om de lezers te inspireren, bewust te maken van ontwikkelingen die gaande zijn en te prikkelen om zelf nieuwe grenzen te verkennen in het werk. Dat kan af en toe best irritant zijn!

WIN Arbeidsvitaminen is verdeeld in drie onderwerpen die van belang zijn voor een duurzame toekomst van je werk en ze symboliseren de verbinding tussen peopleplanetprofit.

Inhoud


Smaakmakers in beeld (IK)

Smaakmakers zijn ondernemende mensen die zichzelf willen blijven ontwikkelen en hun kennis en ervaring graag delen. Zij zijn een inspiratiebron voor anderen.

De nieuwe economie in ontwikkeling (WIJ)

Werk verandert als gevolg van globalisering, technologische ontwikkelingen én het bewustzijn dat groei niet oneindig kan doorgaan. In dit verband zijn er heel veel mensen en initiatieven die hier werk van maken. Eigenlijk is het een wonder dat de zo gewenste systeemverandering nog niet is gerealiseerd. Dat komt omdat het lastig is om kritisch te kijken naar jezelf/je eigen werk en van daaruit stappen te ondernemen.

Over werk anders organiseren (IK & WIJ)

Door de snelheid van ontwikkelingen ontstaat er steeds meer tijdelijk werk en wordt werk vaker in netwerken georganiseerd. Een nieuwe vorm, naast het werken in organisaties of in je eentje, die een gedragsverandering vraagt. Hiervoor bestaat geen blauwdruk, maar met elkaar hebben we hier in WIN-verband sinds 2013 steeds meer ervaring in opgebouwd en passen we de opgedane inzichten toe in de praktijk. De kennis is collectief opgebouwd door van en met elkaar te leren.

Met een knipoog

De eerste WIN Arbeidsvitaminen verscheen in augustus 2016, als opvolger van WIN Actueel (sinds sept 2015) en daarvoor de WIN Weekupdate (sinds aug 2014). De naam is een knipoog naar het gelijknamige, langstlopende radioprogramma ter wereld (sinds 1946). Het programma heeft vele veranderingen doorstaan en is nu elke doordeweekse ochtend te beluisteren op Radio 5. De slogan is ‘liedjes die altijd hebben gewerkt’.

Wil je ook WIN Arbeidsvitaminen ontvangen?

De toekomst van werk bouwt voort op waardevolle zaken uit het verleden en vindt nieuwe oplossingen voor onderdelen die niet meer werken in deze tijd. Je kunt niet de wereld veranderen, maar wel doen wat binnen je vermogen ligt om de wereld een stukje mooier te maken voor jezelf én anderen. Smaakmakers laten vanaf 2013 zien dat het kan. Ook iets voor jou?

Volg ons!

@werkinnetwerken #zdha