Blog – Zet jezelf op de kaart
Waarom ik jaloers ben
Ik heb buikpijn. Het is de vooravond van de publicatie van mijn eerste e-boek over de 10 principes van Werken in Netwerken. Het is een heel persoonlijk boek geworden. Best eng. Het markeert ook de overgang naar een volgende fase in de ontwikkeling van WIN. Hoe zullen de reacties zijn?
Circus
Mijn onrust wordt versterkt, omdat ik vanmiddag heb deelgenomen aan een leuke teamtraining met circusacts (www.coachingcircus.com). Confronterend, want ik realiseerde me dat ik zelf hard aan een aantal principes moet blijven werken.
Vertrouwen opbouwen, bijvoorbeeld. In de acts die we moesten doen werd pijnlijk duidelijk dat ik nog steeds een control freak ben. Het lukte me niet om te vertrouwen op de kunsten van mijn circuspartners. Ik ben jaloers op de deelnemers die het wel kunnen.Vertrouwen op het oordeel van de lezers van het e-boek en vertrouwen op het succes van het SmaakmakerAbonnement. Gelukkig is ‘ blijven leren’ ook een van de 10 principes.
Abonnementen
Door de training ben ik bevestigd in de keuze om een WIN Abonnement in de markt te zetten. Het abonnementenconcept biedt maximale vrijheid om op eigen tijd en wijze te leren werken in netwerken. En daarmee je kans op inkomsten en werkplezier te vergroten. Met elk abonnement groeit het aanbod aan activiteiten. Het maakt je wereld groter en de 10 principes zorgen voor een gemeenschappelijke taal. Het abonnement biedt ook de aanbieders van workshops en trainingen een extra platform om zich te profileren. WINst voor zowel de aanbieders als de deelnemers.
Een andere opsteker is het succes van Rob Wijnberg met De Correspondent (www.decorrespondent.nl). Een mooi voorbeeld waar het verbinden van idealisme en zakelijkheid toe kan leiden. De Correspondent heeft veel geld nodig om te kunnen starten, o.a. omdat ze gebruikmaken van bekende namen. In acht dagen is het echter het benodigde bedrag via vijftienduizend abonnementen binnengehaald. De gratis promo bij DWDD heeft daar zeker aan bijgedragen. Jaloersmakend, maar ere wie ere toekomt; het concept ziet er veelbelovend uit.
Kleine stappen
Gelukkig heeft WIN geen startkapitaal en bekende namen nodig. Gelukkig ook zijn de eerste reacties op het e-boek positief en zijn er al een paar honderd downloads. Maar er moeten wel abonnementen worden verkocht (minimaal vijftig voor half april) om een mooie basis te hebben bij de kick-off van het abonnement half mei. De eerste vijftig inschrijvers worden daarvoor extra beloond. Zij laten immers op voorhand zien dat ze vertrouwen hebben in het concept. Dat gaat lukken!
Deze blog illustreert een van de 10 principes van werken in netwerken: Maak het klein
Meer blogs lezen? Vraag het gratis kleurige WIN e-Boek aan of klik op Maak je keuze en kies de categorie WIN Blogs.