WIN Arbeidsvitaminen

Elke week op zondagavond een korte mail van WIN initiatiefnemer Irmgard Bomers om je te inspireren, bewust te maken van ontwikkelingen die gaande zijn en je te prikkelen om nieuwe grenzen te verkennen in je werk. Dat kan af en toe best irritant zijn!

WIN Arbeidsvitaminen is verdeeld in drie onderdelen die van belang zijn voor de toekomst van je werk.

WIN Smaakmakers in beeld (IK)
Smaakmakers zijn ondernemende mensen die zichzelf willen blijven ontwikkelen. Hun kennis en ervaring delen ze graag.

Over de WIN organisatie (IK & WIJ)
Werk wordt in de toekomst steeds meer in netwerken georganiseerd. Hiervoor bestaat geen blauwdruk. Met een kernteam van tien mensen -die niet in dienst zijn- doen we hiermee ervaring op.

De nieuwe economie in ontwikkeling (WIJ)
Werk verandert als gevolg van de snelle technologische veranderingen en het bewustzijn dat groei niet oneindig kan doorgaan. In de nieuwe economie is werken meer dan een bron van inkomsten.

De eerste WIN Arbeidsvitaminen verscheen in augustus 2016, als opvolger van WIN Actueel (sinds sept 2015) en daarvoor de WIN Weekupdate (sinds aug 2014).

De naam is een knipoog naar het langstlopende radioprogramma ter wereld (sinds 1946). Het programma heeft vele veranderingen doorstaan en is nu elke doordeweekse ochtend te beluisteren op Radio 5. De slogan is ‘liedjes die altijd hebben gewerkt’.

De toekomst van werk bouwt voort op waardevolle zaken uit het verleden en vindt nieuwe oplossingen voor onderdelen die niet meer werken. Je kunt niet de wereld veranderen, maar wel doen wat binnen je vermogen ligt om de wereld een stukje mooier te maken voor jezelf én anderen. Iets voor jou?

Deel dit bericht!

@werkinnetwerken #zdha