WIN Interview – Mireille Reuling “No limits”

11 augustus 2015

“No limits”

Met haar indringende blik, ambitie en bevlogenheid doet ze mij denken aan Sophie Hilbrand. Mireille is de bedenker van The Real Wine Gum, eetbare wijn in de vorm van een echte WINEgum.

Een echte smaakmaker! Ze ís The Real Wine Gum, zo enthousiast kan ze er over vertellen. 16 augustus zitten we samen aan tafel bij Tineke Verburgt bij het TV programma Supervrouwen. Mireille met haar WINEgums en ik met mijn boek Natuurlijk Werken.

Waarom ben jij een supervrouw?

Ze moet lachen om de vraag, maar hoeft geen seconde na te denken over het antwoord. “Ik kan heel veel uitdagingen aan en ben heel gedreven in alles wat ik aanpak. “No limits” voor mij. Ik heb de Hoge Hotelschool gedaan en een brede werkervaring opgedaan. Later ben ik ook nog de Kunstacademie gaan doen. Tijdens die studie heb ik een tweeling gekregen en een jaar later mijn derde kind. In mijn tijd bij de ING ben ik gekozen als beste salestrainee van Nederland. Nu ben ik mede eigenaar van Vinoos AMS. Ik heb een enorm breed netwerk en lukt het me zaken open te breken en te verbinden. Niet alleen voor mijzelf, maar ook voor anderen.”

Je denkt misschien wat een zelfvergenoegzaamd type als je dit zo leest, maar zo komt ze absoluut niet op mij over. Wel is ze gedreven en betrokken. Ze werkt zich drie slagen in de rondte om de WINEgum te ontwikkelen van een bijzonder snoepje tot een smaakvol catchy concept, voldoende aandacht te geven aan haar jonge gezin en nog tijd te vinden voor zichzelf.

Creatief én zakelijk.

De unieke combinatie van creativiteit en commerciële slagkracht heeft ze van geen vreemde. Haar ene opa was kunstenaar en haar andere handelaar. Uit een van haar kunstprojecten is het idee van de The Real Wine Gum geboren. Omdat ze wijn super lekker vindt en het jammer is dat je het lang niet altijd kunt nuttigen als je er zin in hebt. Als je zwanger bent bijvoorbeeld of in de auto zit. Vinoos runt ze met haar zakenpartner en oud ING-collega Marleen Teters. Ook moeder van drie kinderen. Mireille is “de voorkant” van The Real Wine Gum. Marleen doet de logistiek, distributie en financiën. Samen vormen ze een perfecte combinatie. Vinoos is gevestigd aan de Herengracht in Amsterdam en de The Real Wine Gum is al verkrijgbaar bij o.a. De Bijenkorf, KLM en ook het Rijksmuseum heeft belangstelling. En dat allemaal binnen een jaar na de lancering.

Stem op lekker en gezond

De WINEgum smaakt naar wijn (keuze uit Merlot en Chardonnay) maar bevat geen alcohol. Het is een puur natuurlijk product, zonder kunstmatige toevoegingen. Het gaat om de smaakbeleving. Liefhebbers van de WINEgum zeggen dat ze zelfs een afdronk ervaren. Zo ver wil ik niet gaan, maar het is absoluut lekker en ziet er heel mooi uit.

Om het concept verder te ontwikkelen zoeken ze een “ambachtsman met een grote machine”. De toekomstige recepturen van de WINEgums zijn te moeilijk om in een snoepfabriek geproduceerd te worden en de volumes te groot om door een sterrenkok te worden gemaakt. Iets er tussenin dus. Iemand die net zo bevlogen is en samen wil investeren. In het Candy Innovation Center zijn ze al bezig met een volgende duurzame versie van de WINEgum, gemaakt van zeewier, lees agar agar. De kans dat ze iemand vindt wordt groter als je op Mireilles SuperPitch stemt. Dat kan van 12 t/m 19 augustus. Mijn stem heeft ze in ieder geval. De Supervrouw met de meeste stemmen komt terug in de laatste uitzending op 30 augustus.

Irmgard Bomers interviewt regelmatig smaakmakers die de principes van werken in netwerken in praktijk brengen.

Volg ons!

@werkinnetwerken #zdha